Och till Salu.
Nu känner jag verkligen att jag är klar med bilen.
Jag efterlyste någon fotograf att ta bilder på bilen, ingen nappade, så jag tog några bilder själv med min iPhone.
Allt är monterat.
Den nya framläppen är monterad
Takvingen som 99% av er var emot är nu också på, och jag tycker att det blev riktigt snyggt!
SPARCO dragöglan är på mest bara för skoj skull, kul att se den släpa mot marken =)
Ja bilen är verkligen så låg att jag kan öppna dörren och röra vid marken när jag sitter bakom ratten.
Jag har kört med bilen och har haft JÄTTEROLIGT med den!
Och den har fått oväntat mycket komplimanger, uppmärksamhet och blickar.
Den rullar på vinterdäck, har en extrem camber, och ÄNDÅ så är där ett sånt jävla grepp i bilen!!
Jag kan ta en rondell hur snabbt jag än vill, och OM den tappar greppet så är det bara baken som kommer lite lite, och det är ju bara roligt = )
Tänk då hur den skulle vara med bra sportdäck! R-Däck måste ju vara insane!
Jag har även fått njuta av att köra med taket nere två gånger.
Jag har verkligen blivit helt förtjust i Miata, och kommer nog alltid att vilja ha en i samlingen när det finns plats och möjlighet för det.
Det är en helt underbar bil på alla sätt och vis!
Där är ett citat som jag alltid har hållit med om även om jag aldrig har testat det själv.
Nu har jag fått testat det, och jag håller absolut med.
Vilken fartkänsla, vilken väghållning, så roligt du kan ha med 90 hk.
Sen är bilen driven på rätt hjul, låg vikt, snygg, och en roadster!
Ja bilen är så perfekt som jag hade hoppats på!
Men just denna bilen skulle bara vara en vinterbil, och en testkanin, Jag ville göra verklighet av mina tankar av hur en Miata ska se ut.
Och jag ville se hur låg bil jag kunde ha =)
Jag har använt den som vinterbil,
det gick nästan hur bra som helst 😉
Plus att jag till sist har fått en bil byggd av DubRolle! =)
Jag är verkligen supernöjd på alla sätt och vis.
Absolut snyggast är ju fälgarna!
Och det var ju där allt började.
En budgetbil med Rota fälgar, det var det jag ville ha.
Och snyggare, bättre och roligare än såhär kan det inte bli för pengarna.
Nu är bilen höjd en bit, för att man inte ska behöva köpa ny frontläpp en gång i veckan.
Men den är lika snygg för det.
Så vad är det jag har gjort med bilen och vad har detta Budgetprojekt kostat mig?
Att gå från detta
Till detta
Steg för steg så har jag en egen tagg för bilen, Klicka bara på #Budget Miata för att komma till de inläggen.
Och på Garaget.org så har jag listan som jag ska klistra in nedan
https://www.sirpierre.se/2017/01/budget-miata-steg-3-nya-falgar.html
* Vinterdäck – 195/50/15 = 3200 kr
* GAS ALPHA 646 6,5tum = 698 krhttps://www.sirpierre.se/2017/02/unboxing-ny-stereo-till-budgetmiata.html
* Nylackerad Svart Hardtop – 6000 kr
Kostar annars 10 000 kr
* Frontläpp = 1000 kr
Kostar annars $249.99
* Rocket Bunny Drift Style Ducktail = 1500 kr
Kostar annars $324.99
* Roof Visor Spoiler = 1800 kr
Kostar annars $249.99
* Sparco Tow Strap = 200 kr
* Lampor kopplade till reflexer i fronten ( US Style)- Frakt = 1440 kr
– Montering = 5000+ kr
Ska monteras –
* 35mm Fender Flares / Skärmbreddare = 2650 kr
(Jag kan tyvärr inte räkna med vad det hade kostat om Helabilen, DubRolle och Autoropa hade tagit fullpris för jobbet, för att jag vet inte vad det SKULLE ha kostat annars helt enkelt.)
* Bil + Delar : 84 786 kr
* Besiktningar & skatt : Ej Inräknat
* Montering : Ej inräknat
* Service av motor och bromsar samt nya bromsklossar : Ej inräknat
* Hjulinställning = 1500 kr
Totalkostnad = MINST 90 626 kr
vad ska jag begära för bilen?
Givetvis så förstår jag att jag ALDRIG kommer att få över 65 000 kr för bilen, även om jag trodde det ett tag, fram tills att en viss bil förstörde marknaden TOTALT!
Jag kan tänka mig att byta mot en NB Miata kanske… Corvette C4.. en större bil med 5 sittplatser.. Allt kan vara av intresse.
Den är fortfarande låg och snygg, men mer komfortabel och brukbar nu.
Hade jag bott närmare hade jag gärna tagit bilder på den 😉
du vill inte byta mot en Nissan Note då 😉 ha ha
Hmm.. inte omöjligt.. maila mig mer info.