Ja då var vi där igen…
Jag väntar på ett paket.
På morgonen så får jag ett SMS där jag kan välja om paketet ska lämnas till mitt ombud (inte mitt vanliga utan ett lite längre bort av någon anledning) eller om det ska komma hem till mig.
Så jag väljer 1: Ombud.
Senare i slutet av arbetsdagen så får jag ett SMS om att mitt paket gick inte att levereras då de inte hade någon portkod till mig.
Jag har FORTFARANDE INGEN PORTKOD HÄR!!!
Så jag ringer till UPS
”Hej
Mitt namn är Pierre, i morse så fick jag ett sms där jag kunde välja om mitt paket som jag skulle få idag skulle komma till mitt ombud eller hem till mig, jag svarar på det SMS med en 1a som betyder ombud, men nu så får jag ett SMS om att det inte gick att lämna paketet för att chauffören inte hade någon portkod, detta får jag höra, där är ingen portkod alls hem till mig”
”Okej, det var konstigt. Vad har du för portkod då?”
”Nej jag har ingen portkod, man trycker bara på mitt namn, men vilket som så valde jag att det skulle lämnas till mitt ombud, Så var är chauffören nu? mitt ombud har öppet till kl 22, han kan fortfarande lämna det där”
”Var har du för Kolliid? (Jag ger henne det)
Vad är din adress? (jag ger henne den)
Och ditt telefonnummer (Jag ger henne det)
Och vad har du för portkod? ”
”Ja man trycker bara på mitt namn som sagt..
Men som sagt… jag valde 1 på SMSet i morse.. att det ska till ombud.. och de har öppet fortfarande”
”Jag har bokat en ny leverans till dig, paketet kommer att levereras i morgon”
”Okej bra, vart?”
”Hem till dig till din adress som du har angivit”
*Tystnad….*
”Men… Var är chauffören nu? som sagt.. mitt ombud har fortfarande öppet.. och jag valde att paketet skulle lämnas till mitt ombud..”
”Det är upp till chauffören att bestämma vart paketet lämpligast ska lämnas”
”Eh okej, men varför får jag då ett SMS där det står att jag ska svara med en 1a eller 2a beroende på om jag vill ha paketet lämnat hos mitt ombud eller hem till mig? Där jag då väljer en 1a, att det ska lämnas till mitt ombud, detta gjorde jag i samma ögonblick som jag fick SMSet med frågan”
”Aha varför sa du inte det ifrån början?”
*Tystnad…..*
”Alltså… Driver du med mig?”
”Ska du vara otrevlig så kommer jag att lägga på?”
”Men är du riktigt jävla dum i huvudet eller?!?!?
Det FÖRSTA jag sa till dig var att paketet skulle lämnas till mitt ombud och jag har nämnt det säkert 4 gånger sen dess!!!”
*klick*
Och nej.. jag varken överdriver, lägger till eller drar ifrån.. jag har 4 vittnen till detta samtal..
Så jag ringer till en kille jag känner på UPS, han ger mig ett nummer till kontoret ute på flygplatsen, och sen jävlar fick jag fart på dem.
20 minuter senare så har chauffören kort till mig där jag befann mig, på väg dit så ringde han 2 gånger för att säga exakt när han skulle vara där, och Malmö personen ringde till mig 3 gånger för att meddela detta, fråga hur det går och sen för att fråga om paketet kom fram.
Så det slutade bra..
Men varför varför varför vill folk inte bara göra sitt jobb som de ska?
Inte nog med det.. 3 timmar senare efter att mitt paket har blivit levererat så får jag ett SMS om att mitt paket är ute för leverans.
Vilken jävla nöt du pratade med i telefon då! ?
Personen från deras kundservice ska nog fundera på att byta jobb i alla fall.
Och sluta knarka under arbetstid