Den främsta anledningen till att jag ville byta från Telenor till Telia är att Telenor ALLTID strular med räkningarna.
Nu har jag fått min första räkning sen jag hämtade ut min iPhone 7.
Och såhär ser den ut.
EDIT : Det gick inte att klistra in.
Men räkningen är på 738,00 kr iallafall.
Den deal jag tog till sist löd såhär.
Frihet 12gb + Iphone 7 128gb + 50kr extrarabatt = 639kr i 24 månader
Och i detta ingår det då obegränsade samtal, sms och mms inom hela Europa. Tar även bort 300kr på nästkommande faktura för att du ska kunna köpa skal.
Sen när jag skulle hämta ut min telefon så var det ju strul som fan.. som vanligt.
De hade skickat fel färg.. Och till sist enbart tack vare han som hjälpte mig i butiken (som stannade kvar en timme efter han hade slutat för att ringa Sverige runt och jaga fatt på en annan telefon till mig än den guldiga de hade skickat) så blev det att jag tog en 256GB svart istället, efter två timmar i telefon med dem.
Jag tyckte ju givetvis att jag inte skulle stå för den extrakostnaden för de extra GB minne som jag inte har någon användning för.
Men vilket som.. 50kr extra i månaden.. Sak samma.
Men när jag hämtar ut telefonen i butiken så får jag betala 150kr också.. Vilket jag inte skulle behöva eftersom jag bokade telefonen på nätet.
Dessa skulle också dras av på nästa räkning.
Så den räkningen som kom nu skulle alltså vara på 189kr, kanske 50kr mer för att jag har en 256GB istället för 128GB.
Men eftersom jag istället får en räkning på 738kr så ringer jag till Telenor.
En massa väntande.. En massa väntande.. Jag förklarar allt.. jag förklarar igen..
Och till sist så säger de att de har INGET registrerat över att jag har varit i kontakt med dem.
De har ett samtal den 13e September.
Jag var alltså i kontakt med dem nästan 10 gånger under en veckas tid.
Jag fick ett flertal mail (som jag tur har kvar).
Jag var i telefon med dem i två timmar när jag hämtade ut min nya mobil.
Men nej.. inget är registrerat.. loggat.. nedskrivet..
Vilket jag ABSOLUT tror är skitsnack.
Detta är deras sätt att bara säga ifrån sig allt.
Upp till kunden att bevisa.
Det var inte många år sedan jag hamnade i samma situation med dem då jag bad dem att spela upp bandet som de påstod att de hade på vårt samtal.
Men nej.. då var det också raderat.
Telenor ber MIG nu då att kontakta personen som gav mig erbjudandet (det var flera men det är bara en som jag har mail ifrån).
De kunde inte koppla mig till honom, de kunde inte ge mig hans direktnummer, de kunde inte säga om han jobbade idag eller om han ens jobbade kvar där.
Telenor beter sig olagligt dåligt och jag funderar nu på att häva allt ENBART för att de påstår att de inte har något loggat utav alla mina samtal till dem!
Och detta säger då Lina i telefon efter hon har kopplat bort mig flera gånger och ”snackat med sin kollega”.
Innan dess så var det inget snack om att inget fanns loggat.