Tänk er att välja mellan en Zonda Roadster och en Veyron ”Roadster”..
Oh my… Tvinga inte mej att välja.. Vill ha båda!!!
MEN!.. OM jag nu var TVUNGEN att välja mellan dessa två..
Så enbart för att jag ser Zondan som en mer race.. Och Veyron som mer GT/glidare/flashig..
Och jag föredrar Zondan med tak.. Och Veyron kanske utan..
Men om man fick välja mellan både med eller utan tak på både Zonda och Veyron då?
Hmm…
Och ett 3e alternativ nu då.. Det som ska testas av evo chefen..
En taklös Veyron Vitesse eller den av ALLA älskade Huayra med tak (roadstern har inte kommit ännu)..
Vad väljer man då?
Jag tror fortfarande att mitt val går åt Veyron..
Oavsett prislapp..
Och även om jag har ÄLSKAT allt från Pagani sen innan dag 1..
Och även om jag bara blir mer och mer kär i den tydligen perfekta Huayran..
Så just nu.. SÅ lyx.. Komfort.. Öppet tak.. Flash.. Så går mitt val till Vitesse.. (I en annan färgkombo dock)
Så av 3 möjliga alternativ.. Så går jag alltså emot både hjärna och hjärta.. Och väljer en svindyr och as-snabb bil som bara har ett litet ihopbyggt tygtak a´la Zonda Roadster.. Och där du inte ens kan köra särskilt snabbt (allt är relativt) med taket på plats.
Udda..
Men.. En Veyron säger bara så extremt mycket.. Och jag tror att varenda en söm och skruv är bara det lyxigaste av det lyxiga..
Men åh andra sidan så tror jag det om Pagani´s bilar med..
Så.. Är det för skrytfaktorn som jag väljer Veyron då kanske?
Jag tror att accelerationskicken är nog detsamma i båda bilarna..
Man hade inte kört nån av dom på vintertid ändå.. (JO det hade jag bara FÖR ATT)
Och…Man hade nog inte vågar köra Bugattin i högre farter än vad Huayran toppar ändå.. Om ens det..
Jag tror att det mesiga och säkra valet går till Veyron..
Kanske som en Patek Philippe vs en Tourbillion Panerai?
* Eeh… Snacka om I-Landsproblem när det inom några ögonblick dyker upp TVÅ Veyron till i trafiken……………….
Aja.. ”Dagdrömma” 3 på natten en måndag kan man ju…