I år hade BILSPORT get sig sjutton på att förändra hur folk uppfattar ”Styling-hallen” som A-hallen oftast benämnts som.
Till sin hjälp tog man bl.a. etablerade bidragare som OIJOIJ och INREDNINGSVERKSTADEN. Kvaliten skulle upp!
De lyckades med råge, att halva hallen var nedsläckt av och till verkade purister vara OK med. Inte en enda person sa något annat än att detta var ”bästa hittills” helheten i Hall A.
Därför var jag och SIR PIERRE tvugna att ge den lite extra kärlek med en ”Superior-TV style” walkthrough som vi lät Daniel ”OSNAP” Hovdahl klippa ihop. Märks det att vi trivdes här?
Superior-TV: Genomgång av A-hallen @ Elmia 2013 (Stance I Styling I JDM I Billjud mm. mm.) from Superior Media on Vimeo.
Om det finns ett enda smolk i bägaren… så var det att de fortfarande inte lyckades tvätta bort ”buller-hallen” stämpeln när de få företag som var där med denna högst opassande för en bilutställning ljudbyggen drog loss stup i kvarten.
Vi poängterade detta flertalet gånger, och fick god respons… men respektlösheten från dessa bas-skadade muppar gjorde att det fortsatte.
T.o.m. efter de fått en vakt hos sig och skarpa varningar, så Bilsports vänlighet straffade sig då man märkte att äldre besökare vände tvärt varje gång det var ”jordbävning” från deras håll.
Mycket synd när fundamentala saker som sagt skall försöka tvättas bort; vi får hoppas de stryker det helt till nästa år…
Kan de inse att detta är sista kompromissen som behöver göras kan A-hallen stjäla showen nästa år.
Nu ger vi den trots fantastisk glädje hela helgen bara 4.5 av 5.0 i betyg. Men hoppas ni gillar klippet…!
Micke_J
***************************
Jag var själv också jättenöjd med hur A-Hallen (Eller hela mässan) var uppdelad och såg ut i år.
Den mörka delen var bättre än jag trodde.. Och inte bara en massa neonlampor a´90-tal.
Det var bättre val av bilar.. Mer utrymme..
Ja bättre helt enkelt.
Tack för filmen! Lite roligt det där med att Supra motorn slår allt på fingrarna 🙂
Gillade A-Hallen, den mörka delen var intressant och hur häftig som helst dock så gillade inte min kamera det dåliga ljuset i vissa delar av hallen. Tex vid Corollan och den blåa R34an nästintill.
Glad you liked it =) Ne man var tvungen att använda flera blixtar där eller passa på innan/efter öppning.
Precis, sitter och redigerar bilder just nu och fick faktiskt två godkända bilder på R34an. Det är två mörka bilder, men R34ans skarpa linjer syns tydligt 🙂
Vad var roligt med det Shervin? En motor som sett till kostnaden och tillgängligheten saknar motstycke i världen som tuning-plattform. 20 år senare och still going stronger then ever där varenda Janne idag kan få en driftsäker 500-600HK maskin till löjligt låga pengar och ”off the shelf” delar.
2JZ > all.
Absolut, Micke. Håller med dig till hundra procent. 2JZ är värd sin vikt i guld, det vet vi alla bilentusiaster men som vi alla vet så diskuteras det hela tiden ”2JZ vs RB26” och alla har sina egna tankar kring vilken motor som är bäst. Det jag tyckte var lite roligt var hur Pierre tittade på dig när du sa att Supra motorn slår allt på fingrarna nästan som om han tänkte ”That’s what she said”.
Ingen snack om att 2JZn är en grym motor. Hoppas du förstod vad jag menade nu.
Just RB26 är en munsbit för en 2JZ. Det är av någon anledning ”hippare” eftersom RB26 är mer ”JDM” än 2JZ.., men redan när man plockar boost-up från Nissan-motorn börjar saker gå sönder- för att inte tala om den underdimensionerade (och svindyra att uppgradera) oljepumpen.
No contest i övrigt mellan dom. En RB26 kostar säkert 4-5ggr mer utan överdrift att bygga hållbar. Been there done that too many times… 😉