Dålig Service : Sneakers n Stuff

Denna gången så lär jag det gå 16 dagar innan jag gjorde inlägget
BARA för att jag ville ge dom en chans att gottgöra eller göra rätt för sej helt enkelt.

Efter många om och men så bestämde jag mej för att beställa hem dom vingbeprydda Jeremy Scott ifrån Adidas, För att ha på Elmia mässan.

Vad jag inte visade er i unboxing inlägget var att där var lite skador på skorna när jag fick hem dom.

Där var även fler svarta streck och repor på skorna lite här o där upptäckte jag sen när jag skulle använda dom för första gången. 
Inget större. Men..Ni vet hur noga jag är med mina skor.
Men jag är EXTREMT irriterad över dom knäckta vingarna.. Vilket är hela grejen med skorna ju!

Här var mitt första mail till dom iallafall, Där jag förklarar det hela rätt så bra.

Hej
Jag fick hem mina Adidas JS Wings idag.
Väldigt bra paketerat.
Men jag måste tyvärr säga att där var ett par skador på dom.
Kanske inget större men jag är väldigt noga med mina skor, Och driver en blogg om just skor och vård av skor.
http://sirpierresgodispase.blogspot.se/search/label/Skor

Och ni förstår själva att när det kommer till vita skor, Limiterade och så dyra, Så givetvis vill man att dom ska vara felfria när man får hem dom.

På högerskon så är där små svarta fläckar längst fram.
Ovanpå vid tårna så är där en stor repa.

På vänsterskon så är ena vingen knäckt.
PÅ insidan av vingen är där en massa svarta fläckar.
På högervingen på utsidan så är där flera svarta streck och prickar.
På sidan av samma sko så är där repor och små svarta fläckar också.

Jag försökte maila er med bifogade bilder men fick svar om att man skulle gå via formuläret här.

Jag gillar ju skorna och vill verkligen ha dom.
Men antingen ett par nya eller kompensation.

Mvh Pierre

3 dagar senare så får jag ett svar som inte svarar på mina frågor.

Hej,

det låter ju inte så bra. Du bör ha fått med en retursedel och en returfraktsedel i ditt paket? Fyll i returlappen och skicka tillbaka dina skor så får du pengarna tillbaka så fort vi har tagit emot ditt paket. Du kan gärna ange ärende 29469 som referens på returlappen också.

MVH
Erik
sns

Jag svarar direkt med

Hej Erik
Men har du samma skor i samma storlek till mej då?
Eftersom jag vill ha skorna 
// Pierre

Sent from my iPhone

Får inget svar..

Exakt 10 dagar senare så skriver jag igen,.

Hej igen

Jag väntar på ett svar ifrån er.

Mvh Pierre

En dag efter det så fick jag svar, Och sen dess så har svaren kommit rätt så snabbt.

Hej,

sorry – vi har inga sådana kvar, så jag kan inte erbjuda dig hela skor utan det enda vi kan erbjuda dig är att ta tillbaka skorna så att vi kan reklamera dem till adidas.

MVH
Erik
sns

Hej

Sen är dom väl slut hos adidas med?
Och nått avdrag på priset eller rabatt på nästa köp hos er var det inte på tal om?

Mvh Pierre

 Hej igen,

dilemmat är att om en sko är felaktig så köper adidas tillbaka den av oss. Men då måste vi ha skorna tillbaka. Det jag kan göra är att erbjuda dig en rabattkod på 15% på nästa köp, om det känns som en bra lösning för dig.

MVH
Erik
sns

 Hej Erik

Ok. Är ju säkert bra för återförsäljarna. Trist bara i detta läget då skorna inte finns längre hos adidas i heller antar jag.
Inte mer än 15%?
En bra lösning. Men ett par vanligt dyra skor brukar inte kosta mer än 1000kr.
Och så som jag ser det då,. 150kr rabatt på dessa skorna som jag gav 2200kr för..

Lite mer kan du säkert.

Mvh Pierre

 Hej igen

Det är ju inte så roligt för återförsäljarna heller eftersom vår affärsidé är att sälja skorna. De som adidas tar tillbaka får vi ju inte ut något av. Så sorry, 15% rabatt på nästa köp eller alla pengar tillbaka vid en retur är vad jag kan erbjuda. Och det är som du gissar, adidas har inga kvar av dem dessvärre.

MVH
Erik
sns

 Hej

Ja då får jag alltså tyvärr nöja mej med dom 15% på nästa köp.
Blir det en kod då eller?

Hej,

ja – skriv **** när du checkar ut så får du 15% rabatt. Observera att koden inte gäller på reaprodukter.

MVH
Erik
sns 

Så..

Jag tycker att jag har skrivit, förklarat och begärt helt rätt här.
Jag har gett dom ett par olika alternativ att gottgöra.

Det enda dom erbjöd först var att ta tillbaka skorna. Vilket absolut inte är fel.
Men det finns inga skor att ersätta dessa med ju.. Och jag har ju köpt skorna för att jag vill ha dom.

Så det kändes väldigt ”Du får ta dom som dom är eller skita i”

Sen så gnäller dom på att dom inte tjänar pengar på skorna om dom får ta tillbaka dom..
Men no shit?? Skicka inte skor som inte är felfria då?

Jag väntade med detta inlägget just för att jag VILLE att dom skulle göra bra ifrån sej.
Eftersom jag VILL kunna rekommendera Sneakers n Stuff till er läsare när ni frågar om vart ni kan köpa skor.

 Jag är INTE nöjd med detta!
Jag kommer INTE köpa fler skor där förutom för att använda min fjuttiga rabatt.
Jag kommer INTE rekommendera någon att köpa skor hos SNS.

Det var inte mycket jag ville ha tycker jag.
Men så som jag ser det..

Nästa par skor som jag kan TÄNKA mej att köpa ifrån SNS kostar 899kr
Och det är BARA för att använda min rabatt.. Annars hade jag inte köpt dom.

15% utav 899kr är alltså knappt 135kr.
Så 135kr är alltså det jag ”får tillbaka” på mina skadade JS Wings som kostade 2200kr.
Så jag får alltså tillbaka ca 6% av priset!!!!

Förstår ni hur jag menar och resonerar??

6% avdrag på priset. När jag köper ett ANNAT par skor ifrån dom.
På ett par svindyra, vita skor med fläckar, repor och där hela poängen med skorna är knäckt!!

Mycket MYCKET dåligt!!

(Visited 171 times, 1 visits today)
Subscribe
Notify of
guest

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Daniel S

jag har beställt där ifrån ett fler tal gånger och inte haft några problem med dem. TOM vid en beställning så beställde jag fel storlek och fick skicka tillbaka 1:a och 2:a paret innan de 3.a paret var oki.

De har hjälpt mig vid flera frågor och jag har alltid fått bra service.

Sen om du beställer udda speciell skor så tar de ju slut fort och då är ju inte pengarna tillbaka och 15% illa tycker jag. Inte deras fel att skorna är slut hos addidas.

Sen skall de ju inte skicka ut skadade skor det håller jag med om. Men de gav dig pengarna tillbaka och rabatt nästa köp.

0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x