Hublot @ NK Design

Som ni vet (kanske) så var jag för en månad sedan hos NK Design i Göteborg där dom säljer Hublot.

Det blev ett köp.. Som jag sedan hittade MYCKET billigare någon annanstans.
Fick returnera.. bad om prisuppgifter på en annan klocka.. Lev tid osv osv.

Detta är snart en månad sen.. Ingen som ringt upp..

Ringer till dom idag och en dam svarar.

”Hej detta är Pierre *** var hos er för en månad sen.. bla bla bla.. Lämnade visitkort. Ingen som ringt upp”

Då svarar hon ”Dom är upptagna och stänger först kl 4, så dom ringer säkert upp mej”

Klockan var alltså just då 15:50..

Då säger jag igen..
”Ne alltså det var en månad sen jag var där… Och har väntat.. ”

”Jaha.. Ja men dom (2st som jar hand om Hublot antar jag) står upptagna nu”

Lämnade mitt namn och nummer igen.. Så får vi se om någon bryr sej om att ringa upp.

EDIT

Ja då var det faktiskt en som ringde upp rätt så snabbt.

Jag drog hela storyn ”Oceangraphic 4000M Bla bla köpte titan.. Bla bla ville ha den svarta.. Var där hos er.. skulle kolla upp priser och lev osv osv”

* Ok.. Ja den svarta är något större ja.

”Nej… Det är precis samma klocka som den i titan.. Fast i kolfiber.. Keramisk,, Oceangraphic.. 4000M”

* Ok vi snackar Jeager va?

” Ne alltså Pierre **** Jag körde från Malmö till er för en månad sen och köpte en klocka som jag sen hittade mycket billigare på nätet.. Hublot Oceangraphic 4000M.. Ni skulle då istället kolla upp vad den svarta kostade och ev lev tid”

* Aha Hublot.. Ja den kostar 175 tusen

”Ja…. Den i titan… Men den keramiska är dyrare…”

* Ja men den har inte vi.. Vi har bara den i titan.

” Ja…. Och just därför skulle ni KOLLA UPP när den svarta kommer.. När ni kan ha den.. Och vad den kommer kosta.. Eftersom jag vet att dom keramiska är dyrare”

* Ja så mycket dyrare är dom inte. Lite mer bara

” Ne det vet jag.. Men något dyrare är dom”
Klockan vet jag kostar alltså 40-50 tusen mer som keramisk

” Och frågan var ju då när jag kunde ha den”

* Ja det får jag ringa och kolla upp i morgon om vi kan få tag på den och pris diskuterar vi sedan.

Och det lät ju bra för att han förstod att jag hade inte varit nöjd med priset på den titan.

Så då får vi se vad dom säger i morgon.

Nu är jag inte ens sugen på klockan längre utan vill bara ännu en gång testa servicen i Sverige när det kommer till köp av dyra premium saker.

EDIT 2

Dom ringde nyss (18:22) och sa att klockan kostar 245.. Eller om det var 235, och tar ca en månad att få tag på. Och redan per telefon så fick jag prutat nästan 10% utan att be om det more or less.

Så då e jag gladare nu.

(Visited 83 times, 1 visits today)
Subscribe
Notify of
guest

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Anonymous

Otroligt dålig och ointresserad service med tanke på klockornas prislapp!

/Pelle

SIR_Pierre

Nästan överlag så är det så att ju dyrare någonting är destu sämre service får du.. För det första så tror säljarna att dom äger sakerna dom säljer.. Fast dom inte ens har råd till en halv sån klocka själva.

För det andra så anser dom att det är tufft att ge snobbigt dålig service.

och sist så anser dom att dessa dyra saker (bilar klockor osv) är så jääävla speciella och du ska känna dej lycklig skattad att du ens får köpa dom.

Anonymous

Jo, det kan stämma. Dålig service förstör hela köpupplevelsen. Man borde skriva till Hublots huvudkontor hur skitdåliga de är på NK Design i Göteborg, men å andra sidan kanske de inte heller bryr sig.

/Pelle

Pierre Gardebrand

Hahahahahahaha Vilka jävla idioter du stöter på!! Folk borde inte få sina jobb så lätt….

Niklas K

Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

SIR_Pierre

Hann läsa innan du tog bort… Wtf alltså.. Folk idag.. Skiter i sitt jobb helt.. Dom bara är där för att dom måste.

0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x