Ja dom hade väl inte heller mycket till val.
Och allt låter mycket mycket lovande.
* Bränsleförbrukning har minskats med 16 procent jämfört med 997an.
* Den har Start/Stopp som standard
* Har världens första 7 växlade manuella låda.
* Den har även något som kallas segling.
Att när du släpper gasen så rullar bilen fritt, Istället för att den ska motorbromsas sakta.
(Som på min snart 14 år gamla Lexus……)
Bilen ser mycket längre ut, Med mer överhäng både fram och bak, Men är bara 1cm längre.
Och det är på hjulbasen faktiskt.. Inte bara karossen.
Den nya 911an är nästan 2cm bredare (S modellen) och 1.3cm lägre.
Så lägre vikt i dubbel bemärkelse eftersom den även väger 45 kilo mindre.
Bilarna kommer med 20 tums fälgar, Den vanliga modellen får en mindre motor än förra, 3.4 liter istället för 3.6, Men kommer ändå vara starkare med sina 350hk.
S modellen får samma motor som senaste tiden ”specialmodeller” har, Dvs en väldigt trevligt 3.8 litare på jämna 400hk.
Båda motorerna påstås klara sej under 0.9 liter/milen(0.82/0.87).. Men då ska man nog köra väldigt väldigt mjukt.
S modellen gör 0-100 på GT3 siffror.. Och med SportPlus så gör den det snabbare än 996 siffror.
4.3 och 4.1 sek.
Det tycker jag är riktigt riktigt bra.. Överhuvudtaget att vara på 4sekunderslinjen med en strikt bakhjulsdriven bil är imponerande.